امروز: چهارشنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 13 محرم 1444 | 2022-08-10
کد خبر: 8572 |
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ | ارسال توسط :
101 بازدید
۰
2
ارسال به دوستان
پ

حوزه/وزیر آموزش و پرورش در یزد گفت: در شبکه شاد آموزش و پرورش از فروردین گذشته تا اکنون بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در این سامانه احراز هویت و فعال شده اند.

به گزارش پایگاه خبری مرجع طلاب؛
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، محسن حاجی میرزایی، صبح سه شنبه در ابتدای سفر خود به استان یزد در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: کرونا آموزش و پرورش را با یک شرایط متفاوت و تجربه نشده ای روبرو کرد و در شرایطی که دهها سال روش دیگری برای انجام کار آموزش داشتیم، ناگهان با شکل جدیدی از کار مواجه شدیم.

وی عنوان کرد: به سرعت روش های جدید به کار گرفته شد و در گام اول از تلویزیون که تجربه ای از آموزش در دوران دفاع مقدس داشت، کمک گرفتیم از هشت تا ۴۰ برنامه در چهار شبکه روی آنتن رفت.

حاجی میرزایی ادامه داد: کمک بسیار خوبی بود، اما با مشکلات اساسی مواجه شد، زیرا اگر ارتباط معلم و دانش آموز قطع شود، عوارضی به دنبال خواهد داشت ضمن اینکه آمار درستی از مخاطبان نداشتیم.

وی افزود: به تدریج فرهنگیان به سمت شبکه های مجازی رفتند و ما نیز تأکید داشتیم که آموزش تعطیل نشود و هرکس از هر روشی که می توانست، آموزش را ادامه می داد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در همین شرایط به دنبال ایجاد بستری برای آموزش بودیم تا بتواند یک پنجم جمعیت کشور را به یکدیگر متصل کند و شبکه شاد به این ترتیب تشکیل شد و در طول این زمان یعنی از فروردین گذشته، کار را آغاز کرد و اکنون بیش از ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش آموز در این سامانه احراز هویت و فعال شدند.

وی با بیان اینکه این فضا، فضای امنی است گفت: در این فضا بالغ بر ۱۱ میلیارد فایل آموزشی مبادله شده و پیوند خوبی بین معلمان و دانش آموزان برقرار است و علاوه بر آن ارتباط خوبی بین وزارت آموزش و پرورش و مناطق آموزشی برقرار شده است.

حاجی میرزایی اظهار کرد: معلم، مسئول آموزش دانش آموزان است و هیچ یک از ابزارها هرگز نمی تواند جای معلم را بگیرد، بلکه به کمک معلم آمد تا آموزش در این شرایط را تسهیل کند.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که کسی به دلیل عدم دسترسی به امکانات و ابزار از آموزش دور نماند به نحوی که در بررسی های انجام شده، سه دهم درصد دانش آموزان آموزش خود را پیگیری نکرده بودند که تلاش می کنیم همین آمار را نیز به نحوی جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: طبیعی است که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی شود و یکی از نگرانی ها، دسترسی دانش آموزان به اینترنت بود که در این راستا ساماندهی در سامانه شاد انجام شده است.

حاجی میرزایی عنوان کرد: این فضا فرصت هایی نیز به وجود آورد که یکی از آنها افزایش توانمندی های معلمان است و این توانمندی ها باید بیشتر نیز بشود.

وی با بیان اینکه صدها هزار محتوای آموزشی تولید شده است، افزود: اینها ذخیره های ارزشمند است که می تواند به کیفیت تدریس کمک کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: همه مشاغل در این بحران جدی مورد آزمون قرار گرفتند و فرهنگیان نیز در یک آزمون سخت قرار گرفتند و در شرایطی که کار آنها چند برابر شد، جلوه های نابی از خلاقیت و سختکوشی از آنها به نمایش گذاشته شد و همه تلاش کردند که آسیب های کرونا را به حداقل ممکن برسانند.

حاجی میرزایی تأکید کرد: تجربیاتی که در این دوران کسب شده به طور قطع در دوران پسا کرونا نیز به نحو شایسته ای مورد استفاده قرار گرفت و به طور قطع کارآمد خواهد بود.

انتهای پیام/

v-o-h
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطپایگاه خبری مرجع طلاب در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید